اراده قاطع ایران در خونخواهی از رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

اراده قاطع ایران در خونخواهی از رژیم صهیونیستی

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران در مجازات رژیم کودک کش صهیونیستی گفت: تماس‌ها و ارتباط دادن پرونده‌های مختلف به هم نمی‌تواند در تصمیم ملت ایران برای مجازات و تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی خلل ایجاد کند.
سید رضا صدرالحسینی؛ کارشناس مسائل سیاست خارجی
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 10
کد خبر: ۲۵۳۹۳۶

اراده قاطع ایران در خونخواهی از رژیم صهیونیستی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ به تازگی برخی منابع غربی در حال فضاسازی در زمینه پیشنهاد آتش بس سه جانبه ای از طرف آمریکا هستند و این گونه القا می کنند، جمهوری اسلامی ایران با برقراری آتش بس در غزه از انتقام بزرگ خود صرف نظر یا در آن تجدیدنظر خواهد کرد. 


بی تردید این فضاسازی های پوچ بی اثر خواهد بود، زیرا جمهوری اسلامی ایران در تصمیم خود برای خونخواهی شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سابق حماس محکم و قاطع ایستاده است. در تهران هیچ کس به وعده‌های رژیم تروریستی آمریکا و جعلی صهیونیستی اعتماد ندارد و حتی پیشنهادهای واسطه ها برای رایزنی با آمریکایی‌ها در این زمینه رد شده است.

 
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه‌اش اقدامی برای غزه انجام نمی دهند و دنبال برقراری آتش بس در آنجا نیستند، بلکه وحشت زده و نگران آینده و سرنوشت رژیم جعلی صهیونیستی هستند. در زمینه شهادت هنیه آمریکا متهم به حمایت از رژیم صهیونیستی و شریک جرم است و صهیونیست ها بدون چراغ سبز کاخ سفید و پشتیبانی دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور جرئت نمی‌کردند حاکمیت ایران را نقض کنند.

مسئولان نظام جمهوری اسلامی موضوعات را از هم تفکیک می کنند، مانند تلاش برای آتش بس در غزه و گرفتن انتقام سخت از رژیم صهیونیستی


سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حتی با وجود احتمال برقراری آتش بس در غزه، حق دفاع در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به حاکمیت خود را دارد، به «راهبرد معاصر» گفت: ناظران بین المللی، کارشناسان و سران کشورهای مختلف دنیا باید توجه کنند پرونده‌های مختلف میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها و مجموعه‌های بین المللی و منطقه‌ای و موضوعاتی که به منطقه و عرصه بین الملل مرتبط می شود، ربطی به آتش بس در غزه و حق دفاع مشروع ایران از خود ندارد؛ لذا موضوعات مختلف نباید به صورت بی ربط با هم ادغام شوند.


وی افزود: در دستگاه سیاست خارجی ایران برای هر موضوع منطقه ای یا بین المللی راهبرد و سیاست های روشنی اتخاذ می شود، بنابراین مسئولان نظام جمهوری اسلامی موضوعات را از هم تفکیک می کنند، مانند تلاش برای آتش بس در غزه و گرفتن انتقام سخت از رژیم صهیونیستی.


کارشناس مسائل سیاست خارجی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در نخستین هفته های بعد از عملیات «طوفان الاقصی» خواهان آتش بس در غزه بود و برای تحقق آن سیاست ها و رایزنی های روشنی در پیش گرفت، به نحوی که با ده‌ها کشور و نهاد بین‌المللی در این زمینه گفت و گو شد.


صدرالحسینی گفت: در زمان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و بعد از شهادت وی موضوعات مرتبط با آتش بس غزه به وسیله سرپرست وزارت امور خارجه پیگیری شده و این موضوع یکی از برجسته ترین مطالبات ایران از سازمان های بین المللی و منطقه ای بوده است.


وی تصریح کرد: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی قطعیت بخشیدن به آتش بس عادلانه و قطع نسل کشی و اتمام  جنایت های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی است. جمهوری اسلامی برای صلح و ثبات در دنیا ازجمله منطقه و ژئوپلوتیک غرب آسیا و به ویژه در غزه تلاش‌های قابل توجهی انجام داده و نظرات خود را با صراحت و آشکارا بیان کرده است. بنابراین اگر دولت، گروه و جریانی بخواهند موضوع آتش بس را با مجازات رژیم صهیونیستی و خونخواهی ملت ایران مرتبط کنند، دچار خطای فاحشی شده اند.


کارشناس مسائل سیاست خارجی تأکید کرد: لازم است سران کشورهای مختلف به ویژه حامیان رژیم صهیونیستی به این موضوع واقف شوند که آتش بس را نباید به مجازات نشدن رژیم صهیونیستی ربط دهند، زیرا حق دفاع مشروع ایران در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به قوت خود باقی است و مردم ایران انتظار دارند سایر دولت ها، سران کشورها و نهادهای بین المللی این حق را به رسمیت بشناسند.

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی قطعیت بخشیدن به آتش بس عادلانه و قطع نسل کشی و اتمام  جنایت های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی است


صدرالحسینی معتقد اسـت: هرگونه موضع گیری درباره ربط دادن آتش بس به محقق نشدن حقوق ملت ایران قطعاً اشتباه است، زیرا ایران اصول و قواعد مرتبط با آتش بس را به رسمیت می شناسد و تلاش های خود را برای تحقق آتش بس پایدار در غزه ادامه می دهد؛ اما این موضوع جدای از تنبیه سخت رژیم صهیونیستی به ویژه با نقض حاکمیت ملی و ترور شخصیتی مانند اسماعیل هنیه در ایران است.

 


کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی در زمینه احقاق حق خود بی تفاوت نمی ماند؛ لذا در زمان و مکان مناسب به میزان لازم فشار مورد نظر خود را بر رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد، به نحوی که لبخند از لب سران رژیم جعلی صهیونیستی پاک شود.


وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مجازات رژیم کودک کش صهیونیستی حتی یک گام عقب نشینی نخواهد کرد؛ بنابراین تماس‌ها و ارتباط دادن پرونده‌های مختلف به هم نمی‌تواند در تصمیم ملت ایران برای مجازات و تنبیه رژیم صهیونیستی خلل ایجاد کند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده